شهر سوخته زابل+تاریخچه و عکس

شهر سوخته زابل+تاریخچه و عکس

عکس شهر سوخته زابل،شهر سوخته ی زابل،قدمت شهر سوخته زابل،تصاویر شهر سوخته زابل،

یکی از مناطق تاریخی در سیستان و بلوچستان شهر سوخته است.

بهتر است بدانید که در روزگاران دور که انسان تازه یک‌جا نشین شده بود، شهری در سیستان به وجود آمد که به گفته‌ی باستان‌شناسان به لحاظ بافت شهری، جمعیت، برنامه ریزی شهری و … اولین شهر جهان بود.البته شهر سوخته و تمدن هوشمند و خلاق آن با بیشتر ازپنج‌هزار سال قدمت، به‌عنوان بزرگ‌ترین استقرار شهرنشینی در نیمه‌ی شرقی فلات ایران، نمونه‌ای منحصر به ‌فرد و حکایت‌گر واقعی علم، صنعت و فرهنگ گذشته‌های دور این مرز و بوم می باشد.

شهر سوخته زابل،تاریخچه شهر سوخته زابل

لازم به ذکر است که شهر سوخته در ۵۶ کیلومتری زابل در استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه جاده زابل – زاهدان قرار گرفته است. واقعیت این است که این شهر در ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد پایه گذاری شده و مردم این شهر در چهار دوره بین سال‌های ۳۲۰۰ تا ۱۸۰۰ قبل از میلاد در آن سکونت داشته اند.البته محوطه باستانی شهر سوخته در هزاره دوم و سوم قبل از میلاد، توسط مهاجرانی که از چهار گوشه به ‌آن مهاجرت نموده اند، بنا شده است.

شهر سوخته زابل،تاریخچه شهر سوخته زابل

جالب است بدانید که نخستین چشم مصنوعی جهان برای نخستین بار در شهر سوخته یک چشم مصنوعی متعلق به 4800 سال پیش کشف گشته است و این چشم مصنوعی متعلق به زنی 25 تا 30ساله بوده که در یکی از گور های شهر سوخته دفن شده بوده است.جمجمه زن صاحب چشم مصنوعی شهر سوخته چشم مصنوعی روی جمجمه او مشاهده می‏ شود.

شهر سوخته زابل،تاریخچه شهر سوخته زابل

بهتر است بدانید که یکی شگفت‌انگیزترین یافته‌‌های این شهر، پیدایی نشانه‌های کهن‌ترین جراحی مغز درشهر سوخته است.البته جمجمه‌ای از دختر دوازده یا سیزده ساله که در 4800 سالپیش، پزشکان آن دیار برای درمان بیماری هیدروسفالی (جمع شدن مایع درجمجمه) قسمتی از استخوان جمجمه او را برداشته و جراحی کردند که مدت‌ها بعد از این عمل زنده مانده است. اسکلت کامل پیدا شده از یک دختر 14 ساله که مورد جراحی مغز قرار گرقته است…چهره این دختر توسط اندام شناسان باستان شناس باز سازی گشته است.

شهر سوخته زابل،تاریخچه شهر سوخته زابل

باستان شناسان هنگام کاوش در گوری 5 هزار ساله جامی را پیدا کردند که نقش یک بز همراه با یک درخت روی آن دیده می شود. آن ها پساز بررسی این شی دریافتند نقش موجود بر آن برعکس دیگر آثار به دست آمده از محوطه‌های تاریخی شهر سوخته، تکراری هدفمند دارد، به گونه‌ای که حرکت بز به سوی درخت را نشان می دهد. البته هنرمندی که جام سفالین را بوم نقاشی خود قرار داده، توانسته‌ است در 5 حرکت، بزی را طراحی کند که به سمت درخت حرکت و از برگ آن تغذیه می نماید. در سفر به زاهدان از مناطق دیدنی این مکان دیدن فرمایید.

شهر سوخته زابل+تاریخچه و عکس


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
بازار اردبیل+عکس و تاریخچه

بازار اردبیل+عکس و تاریخچه

بازار ماشین در اردبیل،بازارهای اردبیل،اردبیل بازار صدف،بازار کار اردبیل،قدمت بازاز اردبیل

بازار تاریخی از دوره صفوی در اردبیل وجود دارد. بهتر است بداتید که در قرن دهم هجری در دوران حکومت شاه تهماسب اول بازارهای اردبیل از رونق بسیار فراوانی برخوردار بوده‌اند. لازم به ذکر است که از تقسیم‌بندی کلی بازار اردبیل می‌توان به بازار بقالان، قصابان، خراطان، سراجان، قیصریه، چاقوفروشان، کلاه‌دوزان و بسیاری سرای دیگر اشاره نمود.البته راسته‌های موجود در بازار اردبیل عبارتند از: راسته اصلی بازار، راسته قیصریه، علافان، راسته پیرعبدالملک، بازار زرگران، سراجان، پارچه‌فروشان، کفاشان، مسگران، چاقوسازان، آهنگران و سراهای آن‌هارا می توان نام برد.

بازار اردبیل،تاریخچه بازار اردبیل

جالب است بدانید که در قرن هفتم و هشتم بازار اردبیل رونق زیادی داشته‌است. البته در دوره‌های بعد، قسمتی از بازار بزرگ و تیمچه‌ها و سراها از موقوفات بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی محسوب می شدو درآمد و عواید حاصله به‌مصرف مخارج این بقعه می‌رسید. مجموعه بازار اردبیل : مجموعه تاریخی بازار اردبیل در میانه شهر و در طرفین خیابان امام خمینی قرارگرفته و به جهت قدمت و دارا بودن معماری سنتی از بازارهای تاریخی و جالب توجه ایران به شمار می رودد و چون دیگر بازارها مشتمل بر راسته ها ، تیمچه ها ، سراها و مسجد و گرمابه است . بازار اردبیل از سابقه طولانی و درخشانی برخوردارمی باشد .

بازار اردبیل،تاریخچه بازار اردبیل

قابل توجه است که بازار اردبیل در قرن 7 و 8 ه.ق نیز از رونق زیادی برخوردار بوده اما رونق اصلی آن مربوط به دوره صفویه می باشد . در این دوره به جهت اینکه اردبیل خاستگاه سلاطین صفوی ، مرکز دینی و همچنین جایگاه مقابر شیخ صفی الدین اردبیلی وسایر گذشتگان سلاطین صفوی بود شهر و بازار آن از اهمیت و رونق ویژه ای برخوردار گردید .

بازار اردبیل،تاریخچه بازار اردبیل

بدنیست بدانید که مجموعه بازار با طاق های جناغی و گنبدهای ساده پوشش یافته و عرض طاق نمای مغازه ها به طور متوسط سه متر و قطر پایه های طاق هاحدود 80 سانتی متر می باشد . در واقع روشنایی داخل بازار از طریق روزنه های تعبیه شده در پوشش های گنبدی تأمین می گردد . سر بازارچه شمال شرقی ، سنگ نبشته ای مشاهده می شود که به علت فرسودگی امکان قرائت آن وجود ندارد این سنگ نوشته دارای نام بانی و تاریخ بنا بوده است .

بازار اردبیل،تاریخچه بازار اردبیل

لازم به ذکر است که تیمچه و سرا و بازارچه زنجیرلی از دیگر بخش های مهم بازار اردبیل است که به راسته بازار راه چیدا می کند.در واقع سرای زنجیرلی بنای هشت ضلعی است (چهار ضلع اصلی و چهار ضلع فرعی) که ابعاد اضلاع اصلی آن 20/10 متر می باشد لارم به ذکر است که مجموعه تاریخی بازار اردبیل در سالهای اخیر از طرف سازمان میراث فرهنگی تعمیر وباسازیشده و به شماره 1690 به ثبت تاریخی رسیده است .این بازارچه قدیمی و زیبا را در گشت و گذار به اردبیل حتما ببینید.

بازار اردبیل+عکس و تاریخچه

مطالب مرتبط:

بازار وکیل شیراز

بازار زنجان


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
سیب‌زمینی شیرین و خواص آن

سیب‌زمینی شیرین و خواص آن

سیب زمینی شیرین در ایران،سیب زمینی شیرین خواص،سیب زمینی شیرین وحشی،سیب زمینی شیرین چیست

لازم به ذکر است که سیب‌زمینی شیرین برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد. در واقع سیب ‌زمینی شیرین در شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون موجود است که مغز آن به رنگ‌های زرد، سفید و نارنجی است که سرشار از پتاسیم، بتاکاروتن، ویتامین C و فیبر غذایی می باشد.بهتر است بدانید که سیب‌زمینی شیرین سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

سیب‌زمینی شیرین،خواص سیب‌زمینی شیرین

لازم به ذکر است که سیب‌زمینی شیرین یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. در ضمن باید گفت همچنین آنتوسیانین موجود در سیب‌زمینی شیرین ارغوانی، یکی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌ها است و بتاکاروتن هم یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در این نوع از سیب‌زمینی می باشد آنتی‌اکسیدان خواص ضدالتهابی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری مفید و نافع است.جالب است بدانید که سیب‌زمینی شیرین سرشار از منگنز می باشد.در واقع منگنز یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که موجب می‌شود شما در طول روز پرانرژی و سرحال باشید. البته منگنز به بدن شما کمک می‌کند دیگر مواد معدنی ضروری را جذب نمایدو همچنین استحکام و استقامت استخوان‌های شمارا افزایش خواهد داد.

سیب‌زمینی شیرین،خواص سیب‌زمینی شیرین

بهتر است بدانید که سیب‌زمینی شیرین منبع خوبی از بتاکاروتن می باشد.گفتنی است که بتاکاروتن یکی دیگر از مواد ضروری برای بدن است که سیستم ایمنی را تقویت می‌نماید همچنین ویتامین A ی حاصل از بتاکاروتن برای سلامت و تقویت چشم‌ها نیز بسیار مفید می باشد.

سیب‌زمینی شیرین،خواص سیب‌زمینی شیرین

بدنیست بدانید که سیب‌زمینی شیرین قند خون را کنترل می‌کند.لازم به ذکر است که با وجود اینکه سیب‌زمینی شیرین کربوهیدرات دارد اما قند خون را در بدن کنترل می‌کند. در واقع همچنین این نوع از سیب‌زمینی غنی از فیبر است به این معنی که سرعت انتشار گلوکز به جریان خون را کماهش می دهد. گفتنی است که سیب شیرین سرشار از ویتامین C است و همچنین سیب‌زمینی شیرین غنی از ویتامین D است.

سیب‌زمینی شیرین،خواص سیب‌زمینی شیرین

لازم به ذکر است که ویتامین D برای سلامت کلی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و موثراست همچنین به بهبود خلق‌وخو و استقامت استخوان‌ها کمک می‌کند. در واقع علاوه بر این برای قلب، پوست و دندان‌ها بسیار مفید است.سیب زمینی شیرین را در سبد سبزیجات خانواده فراموش نکنید.

سیب‌زمینی شیرین و خواص آن

مطالب مرتبط:

سیب زمینی

سیب زمینی ترش 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نیشکر و خواص آن

نیشکر و خواص آن

 

نیشکر دهخدا،نیشکر هفت تپه،نیشکر خوزستان،نیشکر چیست،نیشکر در خوزستان

شما در مورد نیشکر چقدر می دانید؟بهتر است بدانید که نیشکر یکی از گیاهان تیره گندم می باشد.در واقع نیشکر از گیاهان مهم قندی است که کشت و کار آن سابقه زیادی دارد. لازم به ذکر است که ساقه نیشکر دارای 14 تا 17 درصد ساکارز بوده از ساقه نیشکر در تهیه کاغذ و مقوای ساختمانی و همچنین بعد از استخراج قند ملاس و تفاله آن به عنوان محصول جانبی که که از آنها به ترتیب در تهیه الکل و تغذیه دام استفاده می‌گردد.

نیشکر،خواص نیشکر
جالب است بدانید که کشت نیشکر در خوزستان 700 تا 800 سال قبل از میلاد رواج داشته و کلمه خوزستان به معنی شکرستان می‌باشد. البته آغاز فعالیت برای کشت نیشکر در خوزستان در سال 1316 الی 1318 بوده ولی شروع جنگ جهانی و کارشکنی شرکت نفتی سابق ایران و انگلیس موجب عدم رسیدگی به این فعالیت گشته است. لازم به ذکر است که با همکاری FAO در سال 1330 برنامه کشت نیشکر در خوزستان پایه گذاری شده است و تا امروز ادامه داشته بطوری که در حال حاضر برنامه توسعه نیشکر یکی از بزرگترین طرحهای ملی ایران می باشد. جالب است بدانید که سطح زیر کشت این محصول در سال ۱۳۶۵ به مقدار 28000 هکتار با متوسط عملکرد 83 تن ساقه در هکتار بوده است.

نیشکر،خواص نیشکر

خواص شفا بخش عصاره نیشکر را می دانید :لازم به ذکر است که  رادیکالهای آزاد مسئول انواع بیماری ها و شرایطی مثل سرطان و پیری هستند، با اجزاء مهم سلولی از جمله DNA و غشای سلولی ارتباط برقرار کرده و سلول را از بین می برند.التبه  آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که دارای توانایی خنثی سازی این رادیکال های آزاد را دارند.

نیشکر،خواص نیشکر

درمان زردی با نیشکر:بهتر است بدانیدکه زردی شامل رنگدانه های زرد رنگ پوست است که به خاطر افزایش سطح بیلی روبین در مایعات بدن ایجاد گشته و به علت عملکرد بد کبد یا مسدود شدن مجرای کیسه صفرا ایجاد می گردد. درمان کم خونی با نیشکر:بدنیست بدانید که کم خونی به علت کمبود سلول قرمز خون بروز می کند و میتواند با کاهش اکسیژن رسانی موجب خستگی غیر طبیعی و علائم دیگر گردد .لذا گزارش، پژوهشگران هندی عقیده دارند مصرف یک لیوان آب نیشکر می تواند تا حدودی به افراد مبتلا به کم خونی کمک نمایدمصرف 250 تا 100 میلی لیتر آب نیشکر 3 بار در روز می تواند مؤثر و مفید باشد.

نیشکر،خواص نیشکر

پس بهتر است در مناطقی کشت شود که باد شدید نوزد.

نیشکر و خواص آن


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : جمعه 18 دی 1394
تربچه و خواص آن

تربچه و خواص آن

تربچه به انگلیسی،تربچه گرافیک،تربچه در بارداری،تربچه سفید،تربچه خواص

گل سرسبد سبزی خوردن تربچه های نقلی و قرمز رنگ است.شاید برایتان جالب باشد که در قرن 16 میلادی ترب در انگلستان شناخته شده است و مورد استفاده قرار گرفت و سپس در قرن 17 میلادی در ماساچوست مورد کشت قرار گرفته شده است.لازم به ذکر است که تربچه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از دوران ‌های بسیار قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ‌ها به کار می ‌رفت. تربچه با نام علمی Raphanus sativus جزء سبزیجات ریشه‌ ای  می باشد و از لحاظ ظاهر و بافت شبیه چغندر و شلغم است، اما دارای طعم متفاوتی می ‌باشد.

تربچه،خواص تربچه
تربها دونوع هستند: ترب سیاه که اغلب در پائیز برداشت می گردد.و تربچه که به رنگ های مختلف قرمز و صورتی و به صورت های دراز و گرد موجود است ترب ریشه ای گیاهی است که جزء خانواده خردل دسته‌ بندی می‌ گردد .جالب است بدانید که ترب سیاه مانع بروز سنگ مثانه می‌ گردد. به‌ علاوه گفتنی است که از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می نماید. بدنیست بدانید که 90درصد وزن ترب را آب تشکیل می‌ دهد.

تربچه،خواص تربچه

بدنیست بدانید که در ابتدای قرن بیستم اثر مفید ترب برای معالجه بیماری ‌های کلیوی و تصفیه کلیه، توسط پزشکان سنتی ایران شناخته شده است.لازم به ذکر است که  ترب کوهی به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی به عنوان ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس عمل می‌ نماید و مانع از بروز عفونت های راه تنفسی و مجاری ادرار می‌ گردد.در واقع  ترب سیاه مانع بروز سنگ مثانه می‌ شود، به‌ علاوه از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می ‌نماید.

تربچه،خواص تربچه
بهتر اسن بدانید که  جوشانده ی ترب برای درمان اسهال خونی مفید و موثر است.لازم به ذکر است که  اگر دست یا پای شما سرما زده است ترب را در آب بجوشانید و بگذارید تا کمی سرد شود به طوریکه دست را نسوزاند سپس عضو سرما زده را چند بار در روز در این جوشانده قرار دهید.شاید باور نکنید که آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید است و ترب سیاه، یرقان را درمان می‌ کند.

 

تربچه،خواص تربچه

مراقب باشید که :زیاده روی در خوردن ترب موجب دل پیچه شده و برای دندان و گلو مضر است .حتما این سبزی خوشمزه و خوشگل را در کنار سبزی های دیگر مصرف نمایید.

تربچه و خواص آن

مطالب مرتیط:

ریحان

شوید

جعفری

گشنیز

تره


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
لوبیا چیتی و خواص آن

لوبیا چیتی و خواص آن

لوبیا چیتی english،لوبیا چیتی پلو،لوبیا چیتی به انگلیسی،لوبیا چیتی چاق کننده است؟،لوبیا چیتی در بارداری

لوبیا چیتی یک از لوبیاهای پر طرفدار برای پخت قورمه سبزی است.بهتر است بدانید که یک فنجان لوبیای چیتی یا 193 گرم از آن 670 کالری دارد که از این مقدار، 21 کالری آن به چربی، 483 کالری از آن به کربوهیدرات موجود در لوبیا و 165 کالری به پروتئین موجود در آن تخصیص داده شده است.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

جالب است بدانید که  این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده و قند موجود در آن در مقایسه با انواع لوبیا کمتر می باشد. البته لوبیا چیتی به دلیل داشتن پروتئین فراوان، منبع غذایی مفیدی برای تأمین پروتئین روزانه و پیشگیری از مبتلا شدن به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان  شناخته شده است.بدنیست بدانید که میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

گفتنی است که این ماده غذایی منبع مناسبی از ویتامین «ث» بوده، همچنین میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در این نوع لوبیا قابل توجه است.قابل ذکر است که تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در این لوبیا است. البته قرار دادن میان‌ وعده‌های غذایی دارای لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی ایفا می نماید.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

قابل ذکر است که این در حالی است که رژیم غذایی دارای لوبیا چیتی موجب ترشح حداقل میزان لپتین در خون شده و از مبتلا شدن به چاقی ناشی از افزایش اشتها پیشگیری خواهد نمود.

لوبیا چیتی،خواص لوبیا چیتی

حبوبات نقش موثری در سلامتی افراد دارند.

لوبیا چیتی و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا قرمز

لوبیا

لوبیا سفید

لوبیا سبز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
غار یخی چما +عکس و تاریخچه

غار یخی چما +عکس و تاریخچه

غار یخی چما در کوهرنگ،مسیر غار یخی چما،آدرس غار یخی چما،غار یخی چما کوهرنگ

آیا نام غاریخی چما را شنیده اید؟

جالب است بدانید که غار یخی چما در نزدیکی روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

غار یخی چما،تاریخچه غار یخی چما

قابل ذکر است که غار یخی چما در مقابل دشت چما قرار گرفته است و شبیه تنگه‌ای بزرگ و یک انباری پربرف می باشد که ارتفاع برف‌های آن تا 50 متر نیز می‌رسد. بهتر است بدانید که لایه‌های یخی این غار در فصول گرم و کم‌بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست می‌باشند و باید از عبور بر روی آن‌ها و داخل غار پرهیز نمود.

غار یخی چما،تاریخچه غار یخی چما

جالب است بدانید که غار یخی چما یکی از کمیاب ترین و اعجاب‌انگیزترین غارهای استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود. البته قرار گرفتن در دره‌های عمیق و انباشت حجم برف‌های چندین ساله در این غار باعث شده است تا قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانندو در آنجا دیده شوند.

غار یخی چما،تاریخچه غار یخی چما

بهتر است بدانید که علاوه بر این غار یخی چما به بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران نیز مشهور است زیرا از زیر یخ‌های این غار، چشمه‌ای با آب سرد جریان یافته که در انتها به سد کوهرنگ می‌ریزد. لازم به ذکر است که نامگذاری این غار یخی به «چما» (یا چی‌ما)، از گویش بختیاری عشایر منطقه گرفته شده است.
غار یخی چما،تاریخچه غار یخی چما
قابل ذکر است که با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد، این غار یکی از کم‌نظیرترین نقاط گردشگری استان و حتی کشور است که برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است.

حتما از این منطقه زیبا گردشگری دیدن فرمایید.

غار یخی چما +عکس و تاریخچه

مطالب مرتبط:

کوه سهند

غار علیصدر

غار نخجیر


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
کلم بروکلی و خواص آن

کلم بروکلی و خواص آن

کلم بروکلی خواص،کلم بروکلی و لاغری،کلم بروکلی طرز پخت،کلم بروکلی در بارداری،کلم بروکلی نفخ

کلم بروکلی گیاه پر خاصیتی است که به دلیل ناآشنایی با آن کمتر مصرف می شود. لازم به ذکر است که کلم بروکلی به دلیل ترکیبات خاص خود یکی از سبزی‌های ضد سرطان شناخته شده است. در واقع به دلیل وجود «فلاوونوئیدها» به خصوص«سولفورافن» بروکلی را به‌عنوان سبزی ضدسرطان می‌شناسند. البته مصرف کلم بروکلی مانع از گسترش سلول‌های سرطانی به ویژه در قفسه سینه می‌شود و برای درمان سرطان مفید می باشد. بهتر است بدانید که کلم بروکلی دارای ترکیباتی می باشد که اعصاب را تقویت نموده‌، دید چشم را بهبود می‌بخشد و پوست را زیبا می‌نماید. پس بروکلی را بیشتر بشناسید و آن را به رژیم غذایی‌تان هدایت فرمایید.

کلم بروکلی،خواص کلم بروکلی

اصل و نسب بروکلی را بشناسید
برخی‌ها عقیده دارند بروکلی شبیه یک دسته گل سبز رنگ است. در واقع این سبزی بومی کشور ایتالیاست و مصرف آن از ۶ قرن پیش از میلاد مسیح شایع بوده است. جالب است بدانید که ایتالیایی‌ها به این سبزی بروکولو می‌گویند که معنی آن گل روی کلم است. در واقع این واژه ریشه لاتین دارد که معنی آن بازو یا شاخه است که به شکل درخت مانند این سبزی مربوط می‌گردد. این سبزی به صورت آبپز همراه خوراک‌ها یا به صورت خام در سالاد مصرف می‌نمایند.

جالب است بدانید که مصرف کلم بروکلی به خصوص برای خانم‌های یائسه بسیار مفید است چون عوارض یائسگی را کنترل می‌نماید. در واقع کلم بروکلی سرشار از کاروتن‌، ویتامین‌های گروهB و C، فولیک اسید‌، پتاسیم‌، ‌اندکی سدیم‌، آهن‌، کلسیم‌، سلنیوم (در ساقه)، فلاوونوئیدها و سولفورافن است. نیازی به توضیح نیست که با این همه ترکیبات مفید، پیشنهاد می‌گردد مصرف آن در سبد غذایی خانواده قرار گیرد.

کلم بروکلی،خواص کلم بروکلی

جالب است بدانید که بروکلی یک داروی طبیعی مفید برای کاهش التهابات بدن است و سرعت تحلیل مفاصل را کاهش می دهد.لازم به ذکر است که اگر در فکر از بین بردن سموم و مواد زائد بدن‌تان هستید، نیم‌نگاهی هم به کلم بروکلی داشته باشید. البته در این کلم پرخاصیت ترکیبات مفیدی وجود دارد که پل ه‌پله مراحل سم‌زدایی بدن را انجام می‌دهد.

سلامت قلب و رگ‌ها به وسیله کلم بروکلی
بهتر است بدانید که کلم بروکلی در کنار خواص مختلفش به مهم‌ترین عضو بدن شما هم سود می‌رساند و علاوه بر پایین آوردن کلسترول خون، به تقویت رگ‌های خونی یاری می رساند. البته سولفورافن موجود درکلم بروکلی خاصیت ضد التهابی دارد و از خراب شدن و صدمه به رگ‌های خونی پیشگیری می‌نماید ویتامین‌های گروه B هم در کلم بروکلی یافت می‌شوند که این ویتامین به تنظیم و کاهش هموسیستئین کمک می‌رساند. البته محققان دانشکده سلامت عمومی هاروارد بر این باورند که هموسیستئین یک نوع اسید آمینه است که پس از مصرف گوشت در بدن ایجاد می‌گردد و مقدار زیاد آن می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را بیشتر کند.

کلم بروکلی،خواص کلم بروکلی

کلم بروکلی راخام، پخته یا بخارپزمصرف کنیم؟
بدنیست بدانید که روشی که برای آماده کردن کلم بروکلی انتخاب می‌کنید در جذب ریزمغذی‌های کلم بروکلی نقش فراوان دارد. در واقع افرادی که دنبال خاصیت ضد سرطانی بروکلی هستند بهتر است این سبزی را به مدت طولانی مدت نپزند و به صورت خام یا نیم‌پز میل نمایند . پختن بروکلی، سبب نابودی آنزیم‌های ضدسرطانی این سبزی مفید می‌شود و بخار پز کردن آن به مدت ۲۰ دقیقه، سه دقیقه قرار دادن بروکلی در مایکروویو و تفت دادن آن به مدت ۵ دقیقه تاثیر قابل توجهی بر خاصیت‌های آن برجای نمی‌گذارد و خواص مفیدش را نابود نمی نماید . البته بروکلی خام همه ریزمغذی‌های ضروری را دارد، از این رو اگر از بابت التهاب روده یا افزایش گاز روده دچار مشکلات آزار‌دهنده نمی‌شوید، بهتر است بروکلی را خام میل فرمایید..

آیا کلم بروکلی خطر هم دارد؟
به‌طور کلی مصرف کلم بروکلی برای افراد مختلف ضرری ندارد و هیچ نوع تهدید جدی یا اثر جانبی مخربی ایجاد نمی‌کند اما مهم‌ترین مشکلی که امکان داردبا مصرف مقدار زیادی بروکلی پیش بیاید، التهاب روده یا افزایش گاز روده است که به دلیل مقادیر فراوان فیبر موجود در بروکلی ایجاد می‌ گردد البته این خاصیتی است که در همه انواع کلم‌ها دیده می‌شود اما خواص مفید آن به‌قدری غالب است که می‌ارزد بروکلی را به‌طور متعادل در رژیم غذایی‌تان قرار دهید و در وعده های غذایی خود استفاده نمایید.

کلم بروکلی،خواص کلم بروکلی

بهتر است بدانید که علاوه بر این به‌گفته متخصصان دانشکده پزشکی اوهایو، بهتر است افرادی که خون رقیق و غلظت خون پایینی دارند از مصرف بروکلی اجتناب کنند چون کلم بروکلی با داشتن ویتامین K سبب کاهش انعقاد خون می‌ گردد که این موضوع می‌تواند در مورد بیمارانی که باید خون رقیق داشته باشد خطرآفرین باشد یا تاثیر داروها را مختلف کند. در واقع از این رو به افرادی که داروهای رقیق‌کننده غلطت خون مصرف می‌کنند، توصیه می‌شود از خوردن کلم بروکلی اجتناب کنند.با توجه به خواص فوق العاده این سبزی لطفا مصرف کنید.

کلم بروکلی و خواص آن

مطالب مرتبط:

کاهو

هویج

کرفس


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
تره و خواص آن

تره و خواص آن

تره فرنگی،تره به انگلیسی،تره کوهی،تره تیزک،تره سبزی

تره یکی از سبزیجات پرطرفدار است و در سبزی خوردن و سبزی کوکویی یا آش دیده می شود. جالب است بدانید که درمان تمامی عفونت هاست،تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی و خوشمزه  است که ساقه ندارد و برگهای آن دراز و تا خورده است و به نام«گندزدا» نیز نامیده می شود.

تره،خواص تره
فواید تره را بشناسید
بهتر است بدانید که  تره ناراحتی طحال را رفع می کند. قابل ذکر است که تره از نظر خواص درمانی و غذا شبیه سیر و پیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو نیز می کند.در واقع مصزف تازه برای برطرف کردن یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، برطرف شدن چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید و موثر است. لازم به ذکر است که مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش  و موثری دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید و تاثیرگذار بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر می باشد.

تره،خواص تره
بهتر است بدانید که  تره از سبزی های مدر(ادرار آور) است وبنابراین خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده 4 گرم تخم تره در یک لیتر آب برای حبس البول، آب آوردن بافت ها، دفع سنگ کلیه و تسکین قولنج مفیدو تاثیرگذار می باشد. جالب است بدانید که خوردن تره که در سکه پرورده شده باشد، برای برطرف کردن سنگ کیسه صفرا و تورم طحال مفید است.قابل ذکر است که تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بواسیر قرار دهند اثر شفا بخش دارد، همچنین خوردن 15 گرم آب تره خام، خونریزی بواسیر را قطع می نماید.

تره،خواص تره

لازم به ذکر است که مالیدن آب تره یا له کرده آن بر روی پوست برای درمان کهیر و رفع خارش به ویژه اگر با سماق مخلوط شود مؤثرمی باشد.قابل توجه است که مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر بهبودی دارد.بهتر است بدانید که تره، ملین، مقوی هاضمه و پیشاب آور می باشد. بدنیست بدانید که  تره دارای مقدار زیادی آهن است و ویتامین«ث» به مقدار زیادی در برگ های سبز آن موجود است مخصوصاً در هنگام تابستان ویتامین های ب1 ـ ب2 در تره یافت می شود و دارای کاراتین نیز است.

تره،خواص تره
جالب است بدانید که تره به واسطه داشتن سلولز، نفخ آور است. بنابراین برای اشخاصی که مبتلا به اختلالات روده هستند چندان خوب نمی باشد.لازم به ذکر است که جوشانده تره در رفع ذات الریه و رسوبات ادرای کمک زیادی می نمایدخوب است بدانید که مصرف جوشانده و شربت تره، در موارد گرفتگی صدا، زکام، سرفه، برونشیت و تمامی اختلالات حاد دستگاه تنفشی مؤثر و تاثیر گذاراست.امیدوارم اکنون که خواص این گیاه را می شناسید در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

تره و خواص آن

مطالب مرتبط:

نعناع

ریحان

مرزه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
کشــــمش و خواص آن

کشــــمش و خواص آن

کشمش سبز،کشمش پلو،کشمش پلویی،کشمش مویز،کشمش به انگلیسی

جالب است بدانید که افسرده ها کشمش بخورند. در واقع کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است. از سویی کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از خراب شدن سلولی جلوگیری می‌نماید. البته مصرف کشمش به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها بسیارمفید است و از پوکی استخوان پیشگیری می نماید.
فواید کشمش و انواع آن را بدانید
کشمش، میوه‌ی رسیده و خشک انگور می باشد که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال پیدا می شود.

کشمش،خواص کشمش
جالب است بدانید که فیبر موجود در کشمش از سرطان کولون و از رشد غیر معمول سلول‌ها جلوگیری می‌ نماید و باعث کنترل قند خون در بدن می‌شود و برای درمان بی نظمی معده و یبوست مفیدو موثر است. لازم به ذکر است که مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور می‌ نماید و سبب از بین رفتن آب اضافی بدن می‌شود، بدن را تقویت می‌کند، دهان را خوشبو می‌کند و منبع مناسبی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن می باشد.
لازم به ذکر است که متخصصان تغذیه عقیده دارند خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون نگه خواهد داشت. در واقع همچنین فیبر زیاد در کشمش به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها یاری می رساند. در کنار آن پتاسیم را می‌توان نام برد که سبب کاهش فشارخون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می‌شود و به میزان کافی در کشمش موجود است.
قابل ذکر است که کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است. بد نیست بدانید که از طرفی کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند. مصرف کشمش به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها مفید است و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
همچنین سلنیوم در کشمش برای پوست عالی است. ضمنا مقادیری از ویتامین‌های A و B در کشمش موجود است که نیاز بدن را به این گروه ویتامینی تأمین می‌کند.

کشمش،خواص کشمش

بد نیست بدانید که  علاوه بر کشمش، مویز نیز در این گروه قرار می‌گیرد که همان کشمشی است که از انگورهای سیاه مجلسی قرمز یا انگور شاهانی تهیه می‌شود. فراموش نکنید که انگور در اثر خشک شدن خواص خود را از دست نداده، حتی قندش زیادتر و اثر نیروبخش آن بیشتر شده و خاصیت نرم‌کنندگی سینه را نیز پیدامی‌نماید.

کشمش،خواص کشمش

تأثیر کشمش در کاهش بیماری‌های دهان و دندان را بدانید
لازم به ذکر ات که مصرف کشمش از رشد باکتری‌های دهانی که موجب پوسیدگی‌های دندان و بیماری لثه می‌شوند، جلوگیری می‌ نماید. به گفته متخصصان ترکیبات شیمیایی گیاهی تحت عنوان فیتوکمیکال‌های موجود در کشمش با مبارزه با باکتری‌های دهانی به بهداشت دهان کمک می‌ نماید.لازم به ذکر است که خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می‌دارد.

کشمش،خواص کشمش

توصیه‌هایی در رابطه با کشمش:
در واقع با توجه به نحوه توزیع انواع کشمش‌های موجود در بازار و امکان وجود آلودگی‌های میکروبی، آفت‌زدگی، میزان روغن، بقایای سموم و گوگرد محصول بیشتر از حد مجاز به مصرف‌کنندگان توصیه می‌گردد که هنگام خرید از محصولات بسته‌بندی‌شده با مجوزهای لازم بهداشتی استفاده کنند و پیش از مصرف، کشمش را با آب شست‌وشو دهند تا روغن‌های معدنی، گرد و غبار و سایر آلودگی‌های احتمالی که در سطح محصول وجود دارند، به حداقل ممکن برسندو کشمش سالم تری مصرف نماید.

کشــــمش و خواص آن

مطالب مرتبط:

مویز

فندوق

بادام زمینی

گردو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
آرامگاه فردوسی +تاریخچه و عکس

آرامگاه فردوسی +تاریخچه و عکس

آرامگاه فردوسی کجاست،آرامگاه فردوسی مشهد،آرامگاه فردوسی توس،آرامگاه فردوسی ساعت بازدید،آرامگاه فردوسی در توس

فردوسی شاعر اهل فرهنگ و شعر است که در مشهد آرامیده است.

بهتر است بدانید که آرامگاه فردوسی مکانی است در توس، در فاصله بیست و پنج کیلومتری شهر مشهد به سمت قوچان که اینک «مجموعه فرهنگی باغ آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی» نامیده شده است .لازم به ذکر است که بنا بر مقدمه شاهنامه بایسنقری، ارسلان جاذب (م: حدود ۴۲۱ق) که از سال ۳۸۹-۴۱۹ ق والی توس بود، «بر مرقد فردوسی قبه ای ساخت» (ریاحی، ۱۳۸۲: ۳۵۷). فردوسی به ارسلان جاذب علاقه داشته و در دیباچه شاهنامه،او را «دلاور سپهدار توس» خوانده است  و وی را به سخا ستوده است:

و دیـگر دلاور سپـهــدار تـوس که درجنگ بر شیر دارد فسوس

ببخشد درم هرچه یابد ز دهر هـمـه آفـریـن جـویـد از دهـر بهـر

به یزدان بود خلق را رهنمای سرشاه خواهد که باشد به جای

(فردوسی، ۱۳۸۶: 18.1)

آرامگاه فردوسی،فردوسی

بهتر است بدانید که آنچه ارسلان جاذب بر مزار فردوسی بنا کرده بود، تا سال ۵۱۰ هجری که نظامی عروضی- نویسنده و شاعر سده ششم- آن را زیارت کرد، برقرار بوده است  (نظامی عروضی، ۱۳۸۰:۸۳). ظاهرا بنای آرامگاه به هنگام فتنه غزان ( در اواسط سده ششم) و حمله لشکریان چنگیز و پسرش تولی خان به توس (در سال های ۶۱۷ و ۶۱۸ ق) همچنان پابرجا بود، چرا که بنابر مقدمه شاهنامه بایسنقری، زمان که گرگوز، امیر مغول، حاکم توس (۶۳۸-۶۴۱ ق) شد (تاریخ جهانگشا، ۱۳۸۲: ۲/۲۳۷-۲۳۸)، برای ساختن قلعه ای در شهر توس، بنای آرامگاه را تخریب نمود و آلات و مصالح آن را برای عمارت قلعه خود به کاربرد (ریاحی، همان). لازم به ذکر است که دو سده بعد، در ۱۲۳۶ ق/ ۱۸۲۱م، فریزر انگلیسی، مامور کمپانی هند شرقی، قبر فردوسی را مزاری محقر با گنبدی کوچک مزین به کاشی، در وسط خرابه توس توصیف شده است (شاپور شهبازی، ۱۳۸۸:۲۷ و شجاع کیهانی، ۱۳۹۰: ۲۸۳).

آرامگاه فردوسی،فردوسی

جالب است بدانید که بنا به گزارش لرد کرزن، سیاستمدار انگلیسی،مزار فردوسی با همان وصفی که فریزر کرده بود، تا حدود سال ۱۸۷۵ م پیدا بود، اما پس از آن تاریخ اندک اندک همان گنبد کوچک نیز از بین رفت و مزرعه گندم قبر شاعر را فراگرفت (کرزن، ۱۳۸۰: ۱/۲۴۱-۲۴۲). در دوره ناصرالدین شاه و به دستور وی، آصف الدوله شیرازی (م. ۱۳۰۴ ق)، والی خراسان، ماموریت یافت تا قبر فردوسی را پیدا نماید. او به راهنمایی چند فرانسوی که به توس رفته بودند، مزار شاعر را پیدا کرد و برای احداث عمارتی در خور، به طور موقت، دو اتاق روی قبر بنا کرد، اما زمانینگذشت که از حکومت خراسان برافتاد و از این رو نتوانست برنامه خود را به پایان رساند (شجاع کیهانی، همان: ۲۸۴ و شاپور شهبازی، همان). در واقع با به قدرت رسیدن رضاخان و افزایش روحیه ملی گرایی در ایران، بعضی از پژوهشگران و فرهیختگان بر آن شدند تا دولت را به ساخت آرامگاهی شایسته و در خور شان فردوسی تشویق کنند. در این راستا محمد تقی بهار (مشهور به ملک الشعرا) چندین مقاله درباره ضرورت انجام این کار نوشت و با زیرکی کوشید تا به رضاخان القا کند که اثبات ملی گرایی اش در گرو ساخت آرامگاه فردوسی می باشد. او حتی با لحنی تند، خطاب به دولتمردان و سرکردگان حکومتی نوشت: «در غیر این صورت ( یعنی کوتاهی در ساخت آرامگاه)، ما مردم خراسان خود آن بنا را خواهیم ساخت» (شاپور شهبازی، همان و ساکت، ۱۳۸۹: ۱۰۹-۱۱۰).

آرامگاه فردوسی،فردوسی

بهتر است بدانید که نظارت ساخت به حسین لرزاده واگذار شده است . همچنین حسین حجار باشی زنجانی سنگتراشی سنگ های بنا و قبر را برعهده گرفته است . در واقع طاهرزاده نیز سنگ نوشته های آرامگاه را که به خط نستعلیق و از اشعار فردوسی است، آماده کرد. البته توانست سرانجام بنای آرامگاه در سال ۱۳۱۳خورشیدی، همزمان با جشن بزرگ و جهانی «هزاره فردوسی»۴ به اتمامبرساند  و در همان جشن افتتاح گشت.

آرامگاه فردوسی،فردوسی

د رواقع بر بدنه دو ضلع جنوبی و شرقی تالار (زیرزمین) نقش های سنگی برجسته از داستان های شاهنامه خودنمایی می کند. نقش های ضلع جنوبی عبارتند از: « زال در پناه سیمرغ»، «نبرد زال با شیر»، «به کمند گرفتن رستم رخش را»، «نبرد رستم با اژدها»، «به کمند افتادن زن جادوگر به دست رستم»، «نبرد رستم با دیو سفید»، «رفتن رستم به نبرد شاه مازندران»، «نبرد رستم با یکی از پیل تنان مازندران»، «چاره جویی رستم از سیمرغ برای شکست اسفندیار»، «آوردن رستم تیر دوشاخ را از جنگل» و «جنگ رستم با اسفندیار و پیروزی رستم». البته نقش های ضلع شرقی هم عبارتند از: «ضحاک ماردوش و قیام کاوه آهنگر در برابر ضحاک» و «انوشیروان ساسانی». حجاری های این نقوش برجسته، اثر فریدون صدیقی و خوشنویسی شرح آن ها از حسن زرین خط می باشد.

این ینای زیبا را حتما بعد از زیارت امام رضا(ع) در مشهد ببینید.

آرامگاه فردوسی +تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

آرامگاه حافظ

آرامگاه سعدی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
به دانه و خواص آن

به دانه و خواص آن

به دانه سرفه،به دانه بارداری،به دانه سرماخوردگی،به دانه در بارداری،به دانه و بارداری

بیشتر مادر بزرگها زمانی که سرفه می کنیم به ما می گویند از به دانه استفاده کنیم .

لازم به ذکر است که به دانه برای درمان سرفه و گرفتگی صدا مفید می باشد.

به دانه،خواص به دانه
خواص به دانه را بشناسید

در واقع داخل میوه‌ی به دانه‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره وجود دارد. لازم به ذکر است بدانید که این دانه‌ها منبع بسیار خوبی از موسیلاژ

(لعاب) هستند و حدود 20 تا 22 درصد وزن دانه را لعاب روی آن تشکیل می‌ گردد.

بهتر است بدانید که دانه‌های «به» به دلیل وجود لعاب، در رفع التهابات مخاط‌ ها، سرفه و گرفتگی صدا نقش به جایی دارد.

 گفتنی است که به علاوه، آن‌ها در مصارف صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند به طوری که از لعاب این دانه در محصولات آرایشی و مجعد کردن

موها استفاده می‌ گردد. البته یکی دیگر از موارد مصرف لعاب دانه «به» آهار دادن پارچه‌های گران‌قیمت می باشد.

قابل ذکر است که به دانه دارای خواص ضدباکتریایی قوی امی باشد.

می توانید از آن برای رفع بوی بد دهان، گلو درد و آفت های دهان استفاده نماید.

جالب است بدانید که لعاب به دانه به درمان سوختگی کمک می کند و می توانید آن را روی جای سوختگی بمالید.

به دانه،خواص به دانه

گفتنی است که لعاب موجود در به دانه به رفع گلو درد و سرفه های خشک کمک می نماید.

جالب است بدانیدکه به دانه باعث کاهش وزن هم می شود زیرا چربی، کالری و نمک کمی دارد. از طرف دیگر، به دانه سرشار از فیبر و ویتامین C

است که هر دو به کنترل وزن کمک می کنند. درواقع زمانی که آن را به غذایی اضافه می کنید، طعم خوبی به آن می دهد.

قابل ذکر است که به دانه سیستم گوارش را نیز تقویت می کند. و جالب است بدانید که به دانه برای درمان زخم معده مفید است، یبوست و

اسهال را رفع می کند و به این ترتیب، به گوارش بهتر کمک می کند که این به دلیل فیبر موجود در آن می باشد.

لازم به ذکر است که  به دانه خاصیت دیگری هم دارد و آن مبارزه با سرطان است. سرطان اغلب در اثر فعالیت رایکال های آزاد به وجود می آید. به

دانه حاوی آنتی اکسیدان های ویژ]ه ای است که با این رادیکال های آزاد سرطان زا مقابله می نماید.
به دانه،خواص به دانه

طرز استفاده از به دانه را بدانید

لازم به ذکر است که برای مصرف به دانه می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از دانه‌های آن را کمی در آب خیس و سپس استفاده کنید.

و نیز  می‌توانید چند «دانه به» روی زبان قرار دهید و لعاب آن را ظرف چند دقیقه بمکید.

 جوشانده‌ی دانه به: 30 گرم به دانه را در یک لیتر آب جوش ریخته و آن‌ قدر بجوشانید تا به صورت ژله در آید.

نکته: دانه‌ی به را هرگز نجوید

 

به دانه،خواص به دانه

به دانه را در زمان سرفه کردن حتما استفاده کنید تا گلوی شما نرم شود.

به دانه و خواص آن

مطالب مرتبط:

خواص برگ به


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394